elinnorrbin

Alla inlägg under mars 2010

Av Elin Norrbin - 24 mars 2010 23:03

Som rubriken säger så funderar ja på att sova. Snart ska bara..


Satt och kollade på nåt program om en grupp som rehabiliteras för sexberoende. De va bra men de verkade samtidigt riktigt skruvat. Folket som var där verkade inte heller speciellt vetiga i skallen, kanske bara var abstinens inte vet jag. Dom fick göra en form av övning som verkar väldigt effektiv. Skulle vilja testa faktiskt. Dom fick kasta färg, färg fyllda ballonger, ägg och porslin på en stor duk. Innandom kastade skulle man berätta vad man kände. Allt gick ut på att få ut ilska och traumatiska upplevelser som fastat ska komma ut. Dom fick kasta saker, skrika ut allt som kom fram och gråta. Skulle vilja testa för tror att de kan funka.


Dom som känner min vet att ja ofta bär på en jäkla massa ilska. Får ofta höra saker som "Hur orkar du vara arg på allt?" eller "Varför är du arg jämt?" och så vidare. Jag får inte ur mig lika mycket längre, om man jämför med ett par år. Nu skriver jag mest i mina block och skriver fortfarande dagboksanteckningar. Så en sådan övning hade kanske gjort mig gott?


Det ända jag vet är ju mest det jag fick bekräftat på Psykiatriska Mottagningen i Huskvarna. Hon sa att jag lider av Posttraumatisk Stress och Depression och båda leder till ångest. Det står nu med i min sjukskrivning. Men i sjukskrivningen så står det framför allt att jag har ångest och oro, har fått medicin för det också. Jag vet inte men det känns som om jag har klivit ut ur den tyngsta dimman nu och försöker gå tillbaka till det som var innan, så gott som iallafall. Det finns en del ändringar så att säga.


Såg att klockan sprungit iväg igen och jag behöver sova. Ska upp tidigt. Känner mig grymt utmattad av någon anledning.


Ses snart igen!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

FunForFun

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 Någon gång i veckan
 1-2 ggr i månaden
 Detta var första gången

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Smått & Gott

Blogg listad på Bloggtoppen.se Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards